In mijn praktijk begeleid ik kinderen bij leer- en gedragsuitdagingen.
Zo komen er kinderen die moeite blijven houden met (begrijpend) lezen, spelling, schrijven, handschrift problemen, leren leren. Maar ook zie ik regelmatig kinderen in de praktijk die moeite hebben met stilzitten, veel wiebelen, concentratieproblemen, weinig zelfvertrouwen, faalangst of hoogsentitief zijn, ADHD, ADD of autisme.
Ik vind het belangrijk om goed naar het kind te kijken en samen te onderzoeken wat de oorzaak van het probleem is. Hierbij kan je denken aan primitieve reflexrestanten, fixatie disparatie, visueel ruimtelijke problemen, auditieve verwerkingsproblemen, lateralisatieproblemen, concentratieproblemen, performaal - verbaalkloof etc.
Door samen op zoek te gaan naar de oorzaak van het probleem, kan je pas echt vooruit komen. En dat is wat we willen. Wij plakken geen pleisters, maar werken aan een echte oplossing! Hierbij kijken we ook naar wat de talenten van het kind.
Aanpakken doen we door actief bezig te zijn! Door je hele lijf te gebruiken, ontstaat er een balans.
Eerst de basis, daarna bouwen we verder!